2018. november 2., péntek

ÉletGyülekezete


Pár napja, jó élményben részesültem.

Jelenleg Angliában vagyok, és a héten a barátaim megkértek, hogy elmenjek velük egy hétköznapi alkalomra, ahol foglalkoztak az evangelizáció/apologetika témakörrel (LifeChurch – azaz, ÉletGyülekezete, a Só és Fény szolgálatnak a tagja, dél Manchester-ben található).

Valaki bemutatta az evangéliumot, aztán kettesével megbeszéltük, hogy milyen kérdések/kifogások merülhetnek fel a hitetlenekben, ha valaki bizonyságot akar tenni. Négy személyes bizottság akkor próbált válaszolni rá. Felmerült bennem az a kérdés: „Isten miért gyűlöli a melegeket?”, viszont inkább a tudomány/hit kérdéséről érdeklődtem. Mindesetre, valaki mégis felhozta a témát, mivel meleg kollégája van.

Érdekes módon, az egyik bizottsági tagnak meleg húga van, egy másiknak pedig meleg sógora, az egyik tagnak van meleg nevelt lánya, egy másiknak – aki föltette a kérdést – meleg munkatársa, és ott voltam én is, kb. 50-en voltak jelen. Mindig meglepődöm azon, hogy mekkora téma ez – sokáig elszigeteltem magam tőle – és mekkora kár, hogy az egyház úgy tesz, mintha nem is létezne. Mindenesetre, nagyon tetszett, hogyan válaszoltak, és hogyan álltak a témához. Igazi szeretettel és megértéssel, azzal az elismeréssel, hogy sok mindent nem tudnak. Igazán jól éreztem magam ezen az alkalmon. Vettem a bátorságot is, hogy egy pár résztvevőnek elmondjam a saját tapasztalatomat. Nagyon pozitív reakciót kaptam.


Úgy látom, hogy ez a gyülekezet hajlandó szembenézni az LMBTQ+ kérdéssel, hogy léteznek olyan emberek, hogy foglalkozni is kell velük, hátha meg akarnak térni. Az, viszont, Angliában történet. Vajon, hány magyarországi gyülekezet hajlandó lenne, egyáltalán tárgyalni ezt a témát. Nem arról beszélek, hogy el kell fogadni a meleg házasságot, hanem arról, hogy el kell ismerni, hogy vannak olyanok a gyülekezetekben, akik küzdenek olyan érzésekkel, és egyedül nehezen megy.

Ha van valakinek tapasztalata ezen a téren, írjon kommentet!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése