2019. május 17., péntek

A Heterószexuális evangélium


Írta: Jackie Hill Perry
2018. szeptember 4.

Többé ne mondd a meleg embereknek, hogy Jézus heteróvá teszi majd őket, ha fordulnak hozzá!

Tudom, tudom, néhány keresztény azt hiszi, hogy csak így vezeti a meleg és leszbikus barátait a csodatevő Istenhez. A mindent (és őket) újjátevő isteni erőhöz. A jó szándékú hívők – annak érdekében, hogy bátorítsák a saját nemükhöz vonzódó (SNV) barátait, családtagjait, vagy hogy adjanak nekik látást – gyakran hírdetik ezt az evangéliumot. Ez az evangélium, viszont, nem a Jézusról szóló örömhír, hanem egy másik evangélium, az úgynevezett „heterószexuális evangélium.”

A heterószexuális evangélium olyan üzenet, ami bátorítja a SNV (vagyis meleg) férfiakat és nőket arra, hogy forduljanak Jézushoz annak érdekében, hogy heteróva legyenek, vagyis a Jézussal való találkozás biztosítja, hogy szexuálisan vonzódni fognak a másik nemhez. Ezt az „evangéliumot” gyakran szokkal finomabban hirdetik, mint azt, amit fönt leírtam. Sokszor így hangzik: „Tudom, hogy küszködsz a melegséggel. Megígérem neked, ha Jézusnak adod az életed, teljesen megszabadít téged ezektől a vágyaktól azért, mert szeret.” Vagy: „Ismerek egy pasit, aki régen meleg volt, és most megnősült. Ha Jézusban bízol, ugyanazt teszi veled.”

Kérlek, ne így használd a történetem

Az emberek gyakran használják a történetem annak érdekében, hogy azt mondják másoknak, mi legyen a megtérésük azonnali gyümölcse. Én leszbikus voltam, fordultam Jézushoz és végül férfihoz mentem feleségül, két kislányt szűltem. Szerintük, én most boldogan élek a heterószexualitás örökké áldott állapotában.


Egyértelmű, hogy a mostani életemben részesülök áldásokban, de nem voltam mindig boldog. És akkor is, ha Isten pont engem elhívott arra, hogy házassodjam, ez nem azt jelenti, hogy általában mindenkit elhív arra. Házasságom, minden nehézségével, szépségével együtt, dicsőséget szerez Istennek mert az Isten evangéliumának a jelképe (Efeszus 5,32). Viszont, nem ez a felfelsőbb dicsőség, hanem Krisztus az. Pont ezért annyira problematikus a „heterószexuális evangélium”. Jobban hangsúlyozza, hogy a házasság a keresztény élet célja, nem pedig a Jézussal való ismerkedés.

Az egyik bálványt a másikkal cserélik

Ha inkább úgy hirdetik az evangéliumot: „Fordulj Jézushoz és heteró leszel”, mint így: „Fordulj Jézushoz és kibékülsz Istennel”, akkor ne lepődjünk meg, ha az emberek egyáltalán nem találkoznak Jézussal. Ha nem Ő a megtérésük célja, akkor azt sem fogják hinni, hogy Ő a legfelsőbb célja a hitüknek sem. Csak az egyik bálványt egy másikkal cserélik ki, és azt hiszik, hogy ők attól keresztények.

A melegnek nem kell azt hallani, hogy Isten heteróvá teszi, hanem azt, hogy Krisztus az Ővévé teszi. Lehet, hogy ebben a korszakban, soha nem leszünk „egyenesek” (egyenes angolul: straight = heteró), viszont szentek lehetünk (1 Korinthus 1,30). Emlékeztetni kell másokat – valamint magunkat is – hogy Krisztus végül is magához hívja őket, annak érdekében, hogy ismerjék, szeressék, tiszteljék, szolgáljanak Neki, és örökké magasztalják Őt. Ha Ő lesz a megtérésük célja, a hitük alanya, akkor kibékülnek Istennel és a Szent Szellem által kapnak erőt minden – szexuális vagy egyébb – bűn megtagadására.

Ahogy megemlítettem az előbb, nem akarjuk, hogy az emberek csak kicseréljék a bálványokat, a hitben való járás színlelésével. Ha valaki űzni akarja a heterószexualitást, nem pedig Krisztust, ő ugyanolyan távol áll Istentől, mint valaki, aki aktívan űzi a homoszexualitást. Az új „orientációba” vetették a hitüket, kevésbé abba, hogy ismerjék az élő Istent.

Új teremtés, régi kísértések

Hogyan változtatja meg az igaz evangélium a kísértéseken? Mikor Jézus megmentett, másnap új embernek éreztem magam, ugyanakkor, ugyanolyan embernek. Még mindig nagyon vonzódtam a nőkhöz – sokféle módon, mind a mai napig is megmaradt ez. Elmentem a gyülekezetekbe, vártam a bátorítást. Vártam, hogy az evangélium erejére emlékeztessenek, a kísértéseimmel kapcsolatosan. E helyett, azt a hazugságot hallottam, hogy a „szabadulás” azt jelenti, hogy egyáltalán nem kéne tapasztalnom azokat a kísértéseket. Miután Krisztushoz jöttem, megszabadulok a régi érzésektől, amelyek engem jellemeztek.

Viszont, hála Istennek a Szentírásért. Benne azt olvasom, hogy Krisztus kísértést szenvedett mindenben, kivéve a bűnt. ( Zsidó 4,15). Képzeld el az általam érzett vígságot, mikor rájöttem arra, hogy Isten is kísértést szenvedett. És arra is, ha ez így van, hogy az Istennél való státusomat nem a kísértéseim alapján ítélem meg, hanem azzal, hogy hogyan válaszolok a kísértéseimre (1 János 3,9).

Mindenki bűnös, meleg vagy heteró egyaránt

A „heterószexuális evangélium” hatalmas csalódásnak a lehetőségét készíti el azok számára, aki Krisztusban vannak, és még mindig vonzódnak saját nemükhöz. Elsősorban azért, mert feltételezi, hogy ha Krisztushoz fordulsz, heteró leszel. Ha a saját nemhez való vonzódás jelenleg is állhatatos valóság számodra, akkor azt a következtetést vonják le, hogy még mindig ugyanaz a személy vagy – olyan személy, aki talán nem ismeri Istent valójában, mert még mindig kísért a bűn.
Ha Krisztusra nézünk, viszont, tudjuk, hogy ez távol áll az igazságtól. Akár házasságban él, akár egyedülálló, a saját neméhez való vonzódást tapasztaló keresztény nem kevésbé keresztény, mikor ez történik vele. Sőt, lehet, hogy Jézus mélyebb empátiát érez iránta. Ők olyan embereket, akiket Krisztus hívott a kegyelmének trónusához, hogy kapjanak segítséget a szükség idején – amely idő, mindnyájunk számára, minden egyes nap (Zsidó 4,16).

Isten nem azért jött elsősorban, hogy a meleg férfiak és nők teljesen heteróvá legyenek, vagyis házasodjanak össze. Krisztus azért jött, hogy kibéküljünk Istennel.

És mikor kibékít bennünket Istennel, Ő meg is elégít bennünket Istenben. És okkal is jó az a hír. Mert azt hírdeti a világnak, hogy Jézus ezért jött el, hogy minden bűnös, akár meleg, akár heteró, elnyerhesse a bűnbocsánatot, és szerethesse Istent mindörökké.


Jackie Hill Perry amerikai író, költő, hip-hop művész, és a „Meleg Lány, Jó Isten” című könyv szerzője.


Teofil kommentje: Ezt a cikket ma találtam meg, és nagyon tetszett. Én is így látom, ez olyasmit akartam kifejezni, képviselni. Az eredeti cikk itt található: https://www.desiringgod.org/articles/the-heterosexual-gospel

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése