2019. június 4., kedd

A Pride 50 éve


A Google szerint, ma 50 éves a pride mozgalom. Vannak, akik felháborodtak azon, hogy a Google egyáltalán meri ezt megemlíteni. De miért ne? Végül is, nagyon sok évfordulót jeleznek.

Két évvel ezelőtt, még eszembe se jutott volna, hogy valami pozitívat mondjak erről. Nem értettem egyáltalán, hogy miért támogatják ezt a jelenséget a B-oldalú keresztények, akik egyébként a tradicionális házasságot vallják, és minden meleg szexuális kapcsolatot elítélnek.

Viszont, tavaly beszélgettem egy 45 éves meleg férfival, az internet csodás eszközével, aki grúz, félti az életét, és emlékezteti a nyugati B-oldalúakat, akik ellenzik a Pride-ot, hogy csak ezeknek az aktivistáknak köszönhető, hogy egyáltalán mi (B-oldalúak is) merjük bevallani, hogy mi is melegek vagyunk. Rájöttem, hogy igaza van. Az ő országában, ha a melegek próbálnak felvonulni, akkor a grúz ortodox papok feluszítják a tömeget, hogy megverjék őket, mielőtt elviszik őket a rendőrök.



Azoknak a feketebőrű, meleg és transznemű személyeknek köszönhetem, akik annak idején a Stonewall nevű kocsmában fellázadtak az őket megvető, megverő rendőrök ellen, hogy már nem sütik meg az agyamat, nem végeznek lobotómiát rajtam, mint az 50-es években, hanem legalább jogom van létezni.



Persze, elismerem, hogy ma már minden sokkal túl messzire ment, de az indulás jogos volt.

Várom a visszajelzést, olyat, amit eddig nem kaptam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése