2018. június 15., péntek

GYIK - 1

Kaptam kérdéseket mostanában - nem föltétlenül gyakran - de ezekkel is foglalkozzunk:


Mik a különböző oldalú LMBT keresztények, és melyik oldalt képvisel a blogom?

Nemrég beszéltem egy olasz pasival (Facebook-on), akivel három közös vonásunk van. Hívők vagyunk, fordításokkal foglalkozunk, és vonzódunk a saját nemünkhöz. Ő tette fel nekem azt a kérdést, tudom-e mi az A, a B és az X oldalú meleg hívő. Mivel nem tudtam, megmagyarázta. Azóta más forrásból találkoztam ezekkel. Bár tudtam, hogy létezik ez a három nézet, szerintem hasznos, ha így definiáljuk, mert akkor tudjuk, hogy miről beszélünk.






Az A oldalú az, aki teljes mértékben elfogadja a melegségét, és a kereszténységével kompatibilisnak tartja. Így lenne, például, a Matthew Vines-féle revizionista szempont, amely bár elutasítja a kicsapongó életet, elfogadja azt, ha valaki házassághoz hasonló, hűséges kapcsolatban él egy azonos nemű partnerrel, akkor ez Isten szemében is rendben van, és e képpen átmagyarázzák a Szentírást is (lásd, pl.: https://www.youtube.com/watch?v=HyVvjAdbaaQ&t=3s; Magyarországon az „Öt kenyér” http://www.otkenyer.hu/ és a „Mozaik közösség” http://www.mozaikkozosseg.org/ képviselik ezt az oldalt).

A B oldalú olyan lenne, aki bár beletörődik abba, hogy vonzódik a saját neméhez, elfogadja a Biblia hagyományos magyarázatát, hogy Isten egy olyan aktust elítél, és e szerint tartózkodik a homoszexuális kapcsolattól és vagy egyedülállóként, cölibátusként éli az életét, vagy házasodik egy másik nemű társsal. Az olyan nem föltétlenül törekszik, ragaszkodik a változáshoz, nehogy belepusztuljon ha nem lesz belőle totál hetero. Ilyen lenne, például, a Sam Allberry által képviselt „Living Out” nevű angliai központú szolgálat (lásd, pl.: https://www.youtube.com/watch?v=VnVskwil3Z4; http://www.livingout.org/).

Az X típusú, viszont, azt képviseli (ha jól értettem), hogy a változás Isten által mindig elérhető. Törekedni kell az orientáltság teljes megváltoztatására, és a házasságra. Ilyen lenne (megint, ha jól értettem), a „Pure Passion” amerikai szolgálat: https://www.youtube.com/watch?v=VKSFPdyH8x4).

Bár tudom, hogy a változás Isten által lehetséges, és örülök neki, ha valaki ezt tapasztalja, és azt is mondom, hogy megtérésem után azt vártuk a feleségemmel, hogy soha többé nem lesz olyan gondom, de sajnos hosszú távon nem így lett. Voltak olyan időszakok, hogy annyira zavart ez, és kiáltottam az Úrhoz, hogy vagy vedd ezt el tőlem, vagy engedje meg, hogy meghaljak. Az egyik sem történt, és még mindig itt vagyok. Később egyszerűen csak beletőrödtem, hogy ilyen vagyok és élni kell vele.

Azóta, kb. egy éve, hogy Isten elkezdi meggyógyítani a szívemet a szeretetével, és már régóta nem györcsölök azon, ha tetszik egy szép fiú, észreveszem magamon, hogy elindultam a skálán legalább a biszexuális orientáltság felé. És ha tetszik egy szép lány, nem érzem magam zavarban, sőt, nagyon is örülök neki.

Tehát, a fenti kérdésre válaszolva, leginkább B oldalú vagyok, Biblia ellenesnek tartom az A oldalt, de nyitott vagyok az X típusú verzióra is, feltéve, hogy nem éreztetik azokkal, akik nem változnak meg, hogy a kísértés, amit éreznek, önmagában bűn, akkor is ha nem engednek neki – mert olyan szélsőség is van, és azt is Bibila ellenesnek tartom. Bár mindenkivel szívesen tárgyalok, és szeretettel várunk itt mindenkit, a blogom kifejezetten a B oldalt képviseli.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése